tips bij het verhuizen

Tips bij het verhuizen   Sta je op het punt om te verhuizen naar een nieuwe woning? Bij een verhuizing komt vaak meer op je af, dan je op voorhand wellicht verwacht had. Denk bijvoorbeeld alleen al aan het in orde maken van het papierwerk voor de verhuizing. Vaak moet je bij de notaris langs voor het ondertekenen van de verkoopakte, het ondertekenen van de koopakte, enzovoorts. In het geval van een huurwoning dien je het nodige papierwerk te ondertekenen bij een verhuurder. In dit artikel geven we je een aantal tips om de verhuizing soepel te laten verlopen. Zorg voor de juiste verzekeringen Voordat je naar een nieuwe woning verhuist, is het belangrijk om de verzekeringen te regelen. Denk hierbij onder meer aan je inboedelverzekering, die noodzakelijk is om schade aan je inboedel vergoed te krijgen. Je moet er toch niet aan denken dat je tijdens de eerste dagen in je nieuwe woning te maken krijgt met een inbraak, terwijl je woning en inboedel nog niet verzekerd zijn? Dit voorkom je door de adreswijziging van de verzekeringen ruim voor de verhuizing aan te vragen bij je verzekeraar.   Tip: zorg ook dat je de energie- en watercontracten tijdig hebt stopgezet of hebt overgezet naar je nieuwe woning. Zo voorkom je dubbele kosten na je verhuizing!   Een verhuisbedrijf inschakelen bij de verhuizing Om de verhuizing soepel en snel te laten verlopen kan het verstandig zijn om de hulp van een verhuisbedrijf in te schakelen. CJS-verhuizingen.nl is zo’n verhuisbedrijf, die je kan helpen met het inpakken, verhuizen en uitpakken van je inboedel. Bij een verhuisbedrijf bepaal je normaliter zelf welke taken je aan het verhuisbedrijf uitbesteedt. Mogelijk vind je het fijn om bepaalde taken zelf uit te voeren. Denk aan het in- en uitpakken van de verhuisdozen. Na afloop kan het verhuisbedrijf je oude woning in gereedheid brengen voor de volgende bewoners.